Feestelijke opening de nieuwe Bibliotheek Emter!

Gepubliceerd op: 24 mei 2024 16:51

Wat een feest is de opening van de nieuwe Bibliotheek Emter! Na twee tijdelijke locaties heeft Ootmarsum weer een échte Bibliotheek op een vaste plek aan de Profietstraat 4A.

Op vrijdag 24 mei is de nieuwe Bibliotheek in Ootmarsum officiëel geopend door wethouder Benno Brand. Ook de school de Meander is betrokken en zij hebben een slinger gemaakt met alle leerlingen om de laatste boeken van de tijdelijke locatie in de school naar de nieuwe locatie te verhuizen. De leerlingenraad van de school heeft een cadeau overhandigt aan de Bibliotheek met een eigengemaakt en geschreven boek door alle leerlingen van de school. Deze ligt ter inzage in de Bibliotheek.

Na nog een officieel praatje is het de beurt aan de wethouder én het oudste lid van de Bibliotheek Ootmarsum om met een gouden schaar het gouden lint door te knippen. Onder luid gejuich is de Bibliotheek geopend. De rest van de dag is er open huis om kennis te maken met de bieb. Vanaf maandag 27 mei is Bibliotheek Emter van maandag tot en met vrijdag open van 9:00 tot 17:00 uur om te lezen, ontmoeten, leren, doen en vragen!